Date-Night ?!

Varför Dejtar inte svenskar? Jag vill dejta... Nej jag vill inte ha pojkvänn så det är inte därför jag vill dejta, jag tycker bara det verkar så roligt. Eller är det så att vi svenskar dejtar utan att kalla det för dejt.. "vi tog en fika" "vi var på bio/hockey/gymmet" "han lagade mat och vi kollade på en film" är det en dejt om man är intresserad av varandra och bara umgås om man är vänner? Men om den ena parten är intresserad och den andra bara vill vara vänner, hur löser man det?
Men ibland är jag nog typiskt svensk, om jag skulle bli utbjuden på middag av nån man ver lite ytligt intresserad av skulle jag bli lite freaked.. Eftersom man inte dejtar här så skulle det kännas som en sjukt stor grej..
hahaha.. tänk om folk började dejta i Kungsbacka.. Drama.. Nu sköter alla sina kärleksaffärer relativt diskret vilket nog är bäst. Enda gången man kanske går på en dejt här hemma är om man nästan är tillsammans. En kompis som bott i USA berättade att de går på dejter varje helg typ, även med folk de knappt känner. Hon säger att det kan bli lite pinsamt om man inte alls klickar men att man oftast har galet roligt.. :D
Varför Dejtar inte svenskar? Jag vill dejta... Nej jag vill inte ha pojkvänn så det är inte därför jag vill dejta, jag tycker bara det verkar så roligt. Eller är det så att vi svenskar dejtar utan att kalla det för dejt.. "vi tog en fika" "vi var på bio/hockey/gymmet" "han lagade mat och vi kollade på en film" är det en dejt om man är intresserad av varandra och bara umgås om man är vänner? Men om den ena parten är intresserad och den andra bara vill vara vänner, hur löser man det?
Men ibland är jag nog typiskt svensk, om jag skulle bli utbjuden på middag av nån man ver lite ytligt intresserad av skulle jag bli lite freaked.. Eftersom man inte dejtar här så skulle det kännas som en sjukt stor grej..
hahaha.. tänk om folk började dejta i Kungsbacka.. Drama.. Nu sköter alla sina kärleksaffärer relativt diskret vilket nog är bäst. Enda gången man kanske går på en dejt här hemma är om man nästan är tillsammans.
En kompis som bor i USA berättade att de går på dejter varje helg typ, även med folk de knappt känner. Hon säger att det kan bli lite pinsamt om man inte alls klickar men att man oftast har galet roligt.. :D
nae.. Tror jag håller mig till att se D en gång i veckan :P inga förpliktelser och definitivt inget drama.. just the way i like it! haha. nej men seriöst.. Tjejer är alldeles för beroende av att ha pojkvänner. Skaffa bra killkompisar så har du nån att mysa framför TVn med och nån att flörta med lite på skoj....

Kommentarer
Postat av: Karin

men det är ju som sagt då det INTE är jobbigt haha går ju skitsnabbt ju

2010-04-21 @ 08:35:41
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: K I T T Y ♥

Kul serie ! ;)

2010-04-23 @ 16:30:32
URL: http://kittyland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0