Oktoberfesten 2009

Då var det dags igen... Dags att dra på sig sin Dirndl (folkdräkten) och ha ett galet party!
Jag har ju turen att min älskade mormor bor ungefär 10 min med spårvagn från Wiesn (det asfalterade fältet där Oktoberfesten är). Snackade med en förra året som påstod att han varit på Oktoberfesten men när jag frågade vilket tält han var i så skrattade han och sa att han hänger inte i nåt jäkla tält, han var på den finaste klubben i München... Vilken nolla, hade totalt missat att Oktoberfesten bara är på Wiesn. Visserligen kanske klubbarna har Oktoberfesttema men inte är det nåt att ha för det... Skall det va skall det vara på riktigt!!
Detta året skall jag dit den 28sept-2okt och min bästa vänn när jag bodde i Lübecka har en faster som bor två km från mormor så vi skall till Wiesn tillsammans.. Tror även att en polare från kryssningen skall vara där samtidigt.. Party Party =D











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0